Har du shoppet hos NiceHair.dk før, har du allerede en profil. Klik "Har du glemt dit kodeord". Har du ikke handlet hos NiceHair.dk før, skal du følge linket nedenfor for at tilmelde dig.
Vi har lige sendt en bekræftelsesmail til dig. For at færdiggøre din tilmelding, skal du bekræfte din email adresse via denne email. Bemærk: det kan tage op til 5 min, før du modtager mailen.
Har du ikke modtaget en email endnu?
Egmont fordoblede sit resultat og leverede stærkt indhold og vækst på tværs af alle forretningsområder i 2021. Omsætningen steg med 3,9 mia. kroner til 15,4 mia. kroner.
2021 blev det bedste år nogensinde for mediekoncernen Egmont, hvor alle forretninger havde indholdsmæssig og kommerciel succes.
NiceHair har siden 2016 været en del af mediehuset Egmont, der har investeret i en række e-commerce virksomheder som supplement til deres portfolie af virksomheder som Nordisk Film og TV2 Norge såvel som deres lange række af skandinaviske magasiner.
Omsætningen blev 15,4 mia. kroner og steg med 34 procent sammenlignet med 2020. Halvdelen af omsætningsvæksten på knap fire milliarder kroner er organisk. Den anden halvdel kan henføres til, at Egmont nu har fuldt ejerskab af Norges største bogforlag Cappelen Damm og den norske tv-distributør RiksTV, opkøb af e-commerce-virksomheden Royal Design Group og forøget ejerskab i en række vækstvirksomheder.
Resultat før skat udgjorde 1,8 mia. kroner. Renset for engangsgevinster var resultat før skat 1,2 mia. kroner, hvilket er en fordobling i forhold til 2020. Det afspejler markant succes inden for film, tv, computerspil, magasiner, bøger, digitale agencies og e-commerce. Engangsgevinsterne er relateret til værdiregulering ved opkøb i delejede virksomheder i henhold til IFRS-regnskabsreglerne.
”Jeg er meget tilfreds med 2021 målt på omsætning, resultat og strategisk udvikling. Vi høster gevinsten af Egmonts strategi om at satse på stærkt indhold og at bygge vækstforretninger baseret på, at folk streamer mere, gamer mere og shopper mere online. Rekordåret 2021 giver os et stærkt fundament for at skabe flere fortællinger, mere journalistik og unikt indhold de kommende år,” siger Egmonts koncernchef Steffen Kragh.
For nyligt præsenterede Egmont 2025-strategien ”Grow with the Modern Consumer – Scale Up & Stand Out”, hvor indholdsinvesteringer på 50 mia. kroner over en femårig periode skal lede til en omsætning på 20 mia. kroner i 2025, knap fem mia. kroner mere end i 2021. Fem forretningsområder – digitale bøger, tv-streaming, computerspil, agencies og e-commerce – skal fordobles i strategiperioden.
Egmont er en erhvervsdrivende fond, der har et dobbelt formål: at udvikle moderne medier samt at støtte børn og unge i udsatte positioner. I 2021 havde Egmont Fonden almennyttige aktiviteter for 96 mio. kroner i Danmark, Norge og Sverige. Senest har Egmont oprettet et flygtningeprogram og giver 30 mio. kroner til at hjælpe ukrainske børn, unge og familier, der flygter til de skandinaviske lande.
Yderligere oplysninger:
Jesper Eising
Pressechef
+45 29603019
jesper.eising@egmont.com
Amanda Justesen
Kommunikationsdirektør
+45 29478526
amanda.justesen@egmont.com
Hos NiceHair ønsker de at have skønhedsbranchens højeste kundeloyalitet, og den ...
Tonny Nielsen Bruun forlader NiceHair og har solgt den sidste del af virksomhede...