- Fransk luksus
Mixture af Europa og Asien: Den japanske designer Kenzo Takada grundlagde det franske luksusbrand i 1970 i Paris. Han lod sig inspirere af blandingen mellem den asiatiske/japanske stil med den europæiske high fashion. I 1964 flyttede han fra Japan til Paris, hvor han benyttede sig af hans erfaringer fra begge verdener, hvilket hurtigt gav ham stor succes. Kenzo Takada startede med at skabe succesrige kollektioner for en række modehuse, inden han i 1970 åbnede sin egen forretning, der blev kaldt Jungle Jap - nu Kenzo. I 1993 blev Kenzo opkøbt af luksusgiganten LVMH. Kenzo Takada trådte af i 1999, hvor han trygt overleverede styrringen til hans assistenter, der må sige at have holdt fast i essencen af Kenzo.
Målrettet fra start: Kenzo har med sin brede erfaring været en trendsætter på mange områder. Har han været bevidst om sin vej, siden han som ung dreng lod sig inspirere af hans søsters modeblade. Allerede som 20-årig fik han sit gennembrud, da han vandt den prestigefylde Soen pris, hvorefter han fik arbejde, hvor han skulle designe modetøj til piger. I en alder af 20 år, designede han altså månedligt omkring 40 stykker tøj.
The world is beautiful er Kenzos favorit motto. Et motto, der specielt leder tankerne mod Kenzos parfumehistorie. Kenzo udgav sin første kvinde parfume i 1988 og den første parfume til mænd i 1991. Siden er der blevet kreeret mange fantastiske parfumeserier, bl.a. den meget populære og anerkendte Flower By Kenzo. Kenzo-universet er farverigt, og hylder diversitet, frihed og kreativitet. Kenzos assistenter, Humberto Leon og Carol Lim, har i den grad også formået at fange Kenzos vision i deres dufte, en legende og dynamisk fornemmelse. Med Kenzo-parfumer får du det klassiske og det uventede i et fint mix, samt tilfredsheden ved at skille dig ud, på en stadig sofistikeret måde.
Hos NcieHair.dk har vi selvfølgelig et bredt udvalg af Kenzo dufte. Et mærke man skal gennemse, for netop her, har vi at gøre med verdensanerkendte dufte, der i den grad taler for sig selv.
Frihed, munterhed og generøsitet: Kenzo er ikke et mærke, der behøver de største salgstaler, for det er et super velkendt og anerkendt mærke, der snakker for sig selv, men hos NiceHair.dk ønsker vi dog stadig at opridse mulige årsager til successen.
- Fra sin start, har Kenzo aldrig været bange for at skille sig ud. De er ikke bange for at være banebrydende, hvilket gør dem til en stor trendsætter på verdensplan
- Kenzo er et verdenskendt mærke, der aldrig går på kompromis med kvaliteten
- Kenzo er et tidsløs brand, der appellerer til alle aldersgrupper samt forskellige personligheder