Real Techniques makeupbørster er udviklet af den verdenskendte makeup artist og blogger Samantha Chapman og hendes søster Nicola Chapman. Samantha har arbejdet for store mærker, herunder MAC, Chanel og Shu Uemura, og er en autoritet i den internationale mode- og skønhedsverden. For alle produkter har Samantha og lavet en oplæringsvideo, som på en enkel måde viser, hvordan du kan opnå perfekte resultater derhjemme.
Samantha og Nicola Champan voksede op omgivet af makeup. Deres tante var en top makeup artist i London, der arbejdede med klienter som David Bowie og Prinsesse Diana. Deres mor var også involveret i makeup, og prøvede altid de nyeste trends og at være kreativ med hendes udseende. Som unge piger eksperimenterede de på hinanden, og selvfølgelig var Nic testpertonen, da Sam var den ældre søster. Da det blev tid til at vælge deres karrierevej, var det klart, at makeup artisteri var den vej, de skulle gå. De var dygtige, kreative og ivrige efter at følge i fodsporerne på deres succesfulde tante. Men vigtigst af alt, var de passionerede omkring skønhed.
Efter to års skolegang for professionel makeup artisteri, flyttede Sam til London for at begynde sin karriere som freelance makeup artist. Hun havde mulighed for at arbejde med MAC, Estee Lauder, Chanel og lave alt fra mode ugen til redaktionelt. Nic var ikke langt bagefter, og fulgte den samme sti, men i sin egen retning. Over tid havde de begge to opbygget et ry i branchen som respekterede makeup artister.
I 2008 uploadede Sam hendes første video på hjemmesiden YouTube. Hun var gravid på det tidspunkt, og var flyttet til hendes hjemby Norwich for at opfostre hendes døtre og fokusere på hendes nye karriere som mor. Når en ven spurgte, hvordan man fik et smokey eye, blev den første Pixiwoo® video oprettet. Der var ikke så meget hype omkring YouTube på det tidspunkt, men pludselig begyndte folk overalt at finde Sam's video og ville have mere! Snart begyndte Sam og Nic at samarbejde, og Pixiwoo® kanalen begyndte at tage fart.
Pigerne var det perfekte team, som hver bragte noget forskelligt til bordet. Sam ville bruge hendes ekspertise til at genskabe de looks, de havde brugt til mange modeshows, og Nic fokuserede på de nyeste celebrity looks. De var i stand til at bane vejen for en ny platform for makeup artisteri, uden selv at vide, at de var på vej mod noget stort. I 2010 da Pixiwoo® kanalen havde nået omkring 30.000 abonnenter, begyndte ideen bag Real Techniques at tage form.
En af de vigtigste ting bag makeup artisteri er, at bruge de rigtige værktøjer. Mange kvinder er ikke helt sikre på, hvor de skal begynde. De fleste er vokset op med trekantede kiler, pudderkvaste mv. og brugte selv deres fingre til at lægge makeup med. Nu hvor der var begyndt at komme gang i YouTube kanalen, og til at lære de professionelle hemmeligheder, begyndte børster at blive det folk var interesserede i. Plus de sociale medier gør det nu nemmere end nogensinde at finde ud af, præcis hvad kvinder er på udkig efter og at skabe produkter, der er skræddersyet netop for dem.
I 2011 blev den første Real Techniques børste kollektion lanceret. En utrolig børste kvalitet blev kombineret med professionel, interessant og sjov læring fra Sam og Nic. Den dag, de blev lancerede, er mindeværdig, fordi kvinder fra hele verden beyndte at strømme til hjemmesiden for at lære mere om dette nye brand. Rimelig hurtigt blev et globalt fællesskab af kvinder, der elskede makeup, dannet. Ikke alene har de en stærk forbindelse til Sam og Nic, men de har også en forbindelse med hinanden - på de sociale medier for at besvare spørgsmål og give inputs.
I dag har brandet taget USA, Storbritannien, Danmark og hele verden med stork. Sam og Nic fortsatte med at udvikle sig som makeupartister, ved at blogge og skrive artikler for nationale magasiner og aviser, som udkommer på store netværk som skønheds eksperter, og ved at udvikle deres eget digitale magasin. Gennem Real Techniques, benytter kvinder verden over sig af deres makeup rutiner og den tilgængelige ekspertise og værktøjer fra Sam og Nic.