Björn Axén - Svenske hårplejeprodukter.
Ophavet:
Björn Axén er manden bag et af Sveriges mest kendte brands indenfor hårpleje. I 1963 er den unge Björn Axén færdiguddannet frisør af den legendariske Monsieur Alexandre de Paris. Efter at være vendt tilbage til Sverige åbnede Björn Axén sin første salon i Stockholm. Salonen blev opbygget af grundsten, som for eksempel viden, kreativitet, innovation og ikke mindst glamour. Dette, kombineret med Björns fantastiske evne til at få kunden til at føle sig, som verdens omdrejningspunkt, resulterede i stor succes. Axén var iøvrigt ophavsmand for indførelsen af Sveriges første online-bookingsystem, da han åbnede en salon i NK Stormagasin. I 1984 var Björn en af de mest efterspurgte frisører i Sverige, og han fik betegnelsen Royal Court Supplier. Dronning Silvias altid smukke hår er da heller ikke gået ubemærket hen i det europæiske konges hus. Björns arbejde er grundlaget for mange af de tendenser, vi ser i dag. Udviklingen af produkter startede også i 1984. Dette i tæt samarbejde med frisører verden over. Sortimentet består af mere end 50 hårpleje- og stylingprodukter, der alle er fremstillet af ingredienser, som tager hensyn til både mennesker og miljø. Ved hans død i 1993, overtog to tidligere ansatte virksomheden. Det var Johan Hellström og Peter Hagelstam, der blandt andet har samarbejdet med Jean-Pierre Barda. Kvalitet og service havde altid været Björns stærke æresord, hvilket Johan, Peter og deres hurtigt voksende team stadig vægter højt. Johan og Peter fører arven videre i Björns Axéns navn og i hans ånd. I dag er Björn Axén Sveriges stærkeste mærke inden for hårpleje. En prestigefyldt organisation forbundet med luksus og velstand, samt kvalitet og højt serviceniveau. Björn Axén fortsætter med at udvikle sig - såvel i Sverige, som i udlandet .
*Kerneværdierne:'
YDMYGHED, hvor kundens ønsker og behøv er centrum - ALTID.
VIDEN sættes i spil og har stor betydning for at kunne finde nye trends indenfor hårstyling og pleje. Det nye og det gamle forenes med nysgerrigheden og lysten til hele tiden at blive bedre.
AMBITION er drivkraften til at give kunden den bedste oplevelse og behandling.
Politikkerne:
Björn Axén har en erhvervspolitik, der opsummerer deres engagement i miljø, arbejdsmiljø og kvalitet. Björn Axén vil tilbyde tjenester og produkter, der skaber betingelserne for bæredygtig udvikling og en god økonomi. Deres kvalitetstænkning er høj og der stræbes efter evig udvikling gennem kerneværdierne. Medarbejderne anses for værende det vigtigste aktiv, derfor bestræber virksomheden sig på at have et godt og sikkert arbejdsmiljø, relevant viden om medarbejdere og et åbent forretningsmiljø. Der arbejdes med høj etik og moral, som lever op til de juridiske krav og standarder m.m.
Miljøpolitik har naturligvis også en betydelig vægt for Björn Axén, som har lavet nogle langsigtede miljømål...
- Genbrug
- Affaldshåndtering af frisør
- Energibesparelse
- At uddanne personale i kemisk håndtering
- At tage socialt ansvar
Ansvaret:
Hos Björn Axén lægges der stor vægt på, at alle mennesker er lige meget værd...uanset køn, religion, seksuel orientering, politisk mening eller etnisk oprindelse. Der sættes stor pris på det at være født i en del af verden, hvor menneskerettigheder respekteres og hvor den demokratiske ånd lever. Virksomheden er et multikulturelt selskab, der kun ser fordele heri. I sin stræben efter, at alle får det så godt, som muligt, støtter Björn Axén forskellige organisationer, der i hjertet deler de samme værdier. Virksomheden arbejder blandt andet tæt sammen med Childhood Foundation, fordi de handler aktivt og støtter projekter, der forhindrer børn i at blive udsat for misbrug eller udnyttelse. De kæmper for, at alle børn skal have muligheden for en sikker og kærlig barndom. De hjælper også Læger uden Grænser, fordi de, uanset deres politiske mening, religion eller etnicitet, redder liv, hvor det er mest nødvendigt. Bymissionen, Fryshusets projekt "Enlige Mødre" og Børnecancerfonden er også organisationer, der er blevet hjulpet af virksomheden
Økologien:
Björn Axén Organic er en serie med pleje- og stylingsprodukter, der indeholder mindst 95% naturlige råvarer og mindst 10% økologiske ingredienser, der er biologisk nedbrydelige. Organic indeholder ingredienser, som for eksempel Aloe Vera, nordiske sukkerroer og rapsolie, samt berigende olier fra shea, jojoba, solsikke og havtorn. De indeholder naturkoldpresset bergamotolie istedet for parfume og er dermatologisk testet. Produkterne plejer og styrker håret, så det efterlades blødt og skinnede. De opfylder naturligvis de grundlæggende krav i EU og Sveriges kosmetiklovgivning, Emballagen er lavet af genbrugspapir, glas og er FSC-mærket De fremstilles i Sverige og overholder Apoteket AB's strenge ingredienspolitik. Produkterne er udviklet med fokus på funktion, menneske og miljø.
Nicehair.dk og Björn Axén:
Hos NiceHair.dk finder du de velkendte og luksuriøse hårplejeprodukter fra Björn Axén. Ligesom Björn Axén vægter Nicehair.dk jeres behov og ønsker høj. Vi bestræber os ligeledes på at skabe et sundt og effektivt arbejdsmiljø, således de ansattes trivsel kommer jer kunder til gode. Vi forsøger at udvælge de bedste, mest populære og mest innovative produkter udfra devisen om, at kunden altid er i centrum! Klik på de forskellige Björn Axén produkter for at spore dig nærmere ind på netop de produkter, du har aller mest brug for.
Björn Axén - From Sweden with care.