- Glamour, leg og nysgerrighed
Skomagerens søn: Jimmy Choo er en malaysisk født modedesigner, der nu har base i England. Han blev født i 1961, i en familie, der lavede sko, som senere også blev hans levevej. Det siges, at Jimmy Choo lavede sin første sko som 11 årig. 1983 var han færdig med hans uddannelse ved London College of Fashion. I 1986 lejede han en gammel hospitalsbygning, hvor han starede med at designe hans egne sko. Herefter blev hans designs hurtigt anerkendt, hvilket resulterede i, at han i 1988 fik et 8-siders indslag i et Vogue blad. Herefter tog det fart for Jimmy Choo, hvilket kun blev markeret ved, at Prinsesse Diana pr. 1990 blev stor forbruger af hans sko, og de altså herefter blev kendt verden over. I 1969 grundlagde han Jimmy Choo Ltd sammen med en redaktør ved det britiske Vouge, Tamara Mellon. I 2001 solgte han 50% af sin andel i selskabet for 10 mio.£, hvor hans arbejde siden da, har været specielt koncentreret på serien ved navn Jimmy Choo Couture.
Jordbunden: Choo er pt. involveret i et projekt i Malaysia, hvor han ønsker at etablere et sko-mager institut, for at give andre samme muligheder som ham selv.
Fostand eller held: Som det fremgår, tog Jimmy Choos karriere hurtigt fart. Til trods for, at Jimmy Choo allerede startede med at designe sko i en alder af 11 år, var han en relativ sen efterkommer i modeverden. Hans brand blev først etableret i 1990'erne, men herefter tog det fart. Han første kollektion blev hurtig populær med det sexede snit, moderigtigt design og exceptionel italiensk håndværk. Jimmy Choo var blandt de første til at bringe damesko og håndtasker til Hollywood, hvor den røde løber skulle vise sig at være det ideelle sted at fremvise deres designs. Det må altså stå klart, at Jimmy Choo formåede at danne sig en stensikker platform fra start, hvor det må erkendes, at forstand står højere end held.
Nye højder: Kvindesko skulle ikke være eneste accessorie i Jimmy Choos portefølje. Det havde længe været en del af firmaets strategi at komme ind på detailhandel, og i 2011 lancerede Jimmy Choo deres første parfume, blot kaldet "Jimmy Choo". Dette er en feminin og frisk duft, der oser af sensualitet, perfekt til den selvsikre og stilbevidste kvinde. Den forførende sammensætning er en moderne duft med sødme fra frugter og friskhed fra urter. Den smukke flakon er designet af Mellon efter hun blev inspireret af Murano-glas. Hun brugte en masse tid og opmærksomhed på designet, så den ville være en iøjnefaldende duft på ethvert natbord. En yderst lækker og forførende parfumesamling, som tiltaler et hvert stilbevist menneske. Kvindesko er stadig brandets kernekompetence, men de tilbyder samtidig et bredt udvalg af både håndtasker, punge og clutches, tørklæder, solbriller, briller, herresko og ikke mindst Jimmy Choo parfume.
Parfumekollektionen er vokset siden 2011, og der findes nu dufte til både kvinder og mænd, som vi har et bredt udvalg af hos NiceHair.dk.